Ekonomi

Nakliye devinin ilk çeyrek karında büyük düşüş

Nakliye devi Maersk, konteyner nakliye endüstrisi için tarihsel olarak karlı bir dönemin ardından daha zayıf günler bekliyor.

Dünyanın en büyük ikinci nakliye şirketi, 2023’ün geri kalanı için daha zayıf sonuçlarla ilgili uyarıda bulunurken, ilk çeyrek faaliyet karında yüzde 56’lık bir düşüş bildirdi.

Küresel ticaretin öncüsü olarak görülen Kopenhag merkezli şirket, azalan tüketici talebi, düşen nakliye ücretleri, azalan navlun hacimleri ve artan küresel stok seviyeleri gibi faktörlerin getirdiği mükemmel bir fırtına ile karşı karşıya.

“Son birkaç yılda elde ettiğimiz finansal performans, büyük ölçüde olağanüstü COVID-19 durumunun ve tedarik zincirinde gördüğümüz bazı aksaklıkların sonucudur. Bu normalleşmeyi gördükçe fiyatlar da normalleşti. ve sonuç olarak gelirler azaldı” dedi Maersk CEO’su Vincent Clerc Bloomberg TV’ye. Normalleşmeyi göreceğiz” dedi.

Dünya konteynerlerinin yaklaşık beşte birini taşıyan şirket, bu çeyrekte 2022’nin aynı dönemine göre navlun hacimlerinin yüzde 9,4, navlun oranlarının ise yüzde 37 düştüğünü söyledi.

Clerc, endüstrinin daha ciddi bir gerilemeden kaçınmak için kapasite konusunda disipline edilmesi gerektiğini ve şirketlerin bu yıl daha fazla gemiyi kapatmak zorunda kalabileceğini söyledi.

“Aslında düşük hacimli talebi karşılamak için çok fazla kapasitenin tüketildiğini gördük. Yılın ikinci yarısında ve sonrasında yeni gemilerin hizmete girmesi nedeniyle arz yönlü bazı riskler de var. Bu, endüstri için yeni bir zorluk yaratacak. üstesinden gelmek.” söz konusu.

En az üç büyük makroekonomik kısıtlamayla karşı karşıya olduğundan, konteyner taşımacılığı bölümü için hataya çok az yer vardır:

Bunlar, soğuyan küresel ekonomi, artan faiz oranları ve ABD ile Çin arasındaki ticari gerilimin tırmanması olarak sıralanabilir.

Bloomberg Intelligence’a göre, küresel nakliye oranları bu yıl yaklaşık yüzde 16 düştü ve Asya-Kuzey Amerika rotalarındaki yüzde 31’lik düşüşün önderliğinde Şubat ayında konteyner hacmi yüzde 5 düştü.

Bloomberg Intelligence Kıdemli Endüstri Analisti Lee Klaskow, “Zayıflık tedarik zinciri boyunca hissediliyor” dedi.

Çin’in tüketici ve endüstriyel segmentlerindeki gelişmeler nedeniyle denizcilik segmentinin olumlu bir ivme kazanması muhtemeldir. Bununla birlikte, konteyner hacimlerinin tüketici talebiyle daha uyumlu seviyelere ne zaman döneceği tam olarak belirsizliğini koruyor.

Clerc, önümüzdeki dönemle ilgili olarak, “Büyümenin tam olarak hangi ayda gerçekleşeceğini bulmak her zaman zor. Beklentimiz bunu yılın ikinci yarısında göreceğimiz yönündeydi. Şu anda tabi ki zor. .”

kibriscikhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu